Masz pytania? +48 85 871 01 01

Rower Gminny w gminie Juchnowiec Kościelny

Jak to działa?

1. Dołącz do nas

Zarejestruj się klikając na przycisk „Rejestracja”, podaj wymagane dane, zaakceptuj regulamin i wpłać minimum 10 zł opłaty inicjalnej. Wystarczy 1 minuta i gotowe – możesz już korzystać z rowerów miejskich 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

2. Wypożycz rower

Podejdź do terminala, naciśnij „Wypożycz”, podaj numer telefonu komórkowego oraz PIN i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Rower, który wybrałeś zostanie zwolniony automatycznie. Jeżeli jest zabezpieczony linką – odblokuj go za pomocą otrzymanego kodu do zamka szyfrowego. Szerokiej drogi!

3. Oddaj rower

Nie musisz nawet podchodzić do terminala. Wystarczy, że wprowadzisz rower do elektrozamka. Bez obaw – sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot. Jeśli na stacji nie ma wolnego miejsca, przypnij rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasuj cyfry. W takim przypadku podejdź do terminala, przyciśnij „Zwrot” i postępuj zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu.

4. Korzystaj z RGwGJK

Korzystaj z rowerów miejskich, kiedy tylko masz ochotę. Od początku kwietnia do końca listopada, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Pierwsze 20 minut jazdy zawsze jest darmowe!


RGwGJK – najczęściej zadawane pytania

Odpowiedzi:

  • Jak zarejestrować się w systemie?

Żeby korzystać z rowerów RGwGJK musisz wypełnić formularz rejestracyjny na www.rowerjuchnowiec.pl, zaakceptować regulamin i nowoutworzone konto doładować tzw. opłatą inicjalną w wysokości min. 10 zł. Jak tylko kwota wpłynie na konto – można już wypożyczać rowery.

  • Jak wypożyczyć rower?

Wystarczy podejść do terminala, nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu. Rower zostanie automatycznie zwolniony z elektrozamka.

Gdy rower jest zabezpieczony linką, należy nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie z instrukcją lub zadzwonić na infolinię. Zamek szyfrowy odblokowuje się za pomocą otrzymanego 4-cyfrowego kodu.

  • Jak zwrócić rower?

Wystarczy wprowadzić rower do elektrozamka. Sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot.

  • Ile kosztuje korzystanie z rowerów?

Dla osób identyfikujących się w systemie RGwGJK za pomocą imiennej elektronicznej Białostockiej Karty Miejskiej i posiadających na karcie zakodowany i ważny na moment pobrania roweru dowolny imienny bilet okresowy lub bilet wieloprzejazdowy ważny w strefie taryfowej B (I strefa taryfowa) koszt to: od 1 do 30 minuty – 0 zł, od 31 do 60 minuty – 1 zł, druga godzina – 2 zł, każda kolejna godzina – 4 zł. Dla pozostałych osób: od 1 do 20 minuty – 0 zł, od 21 do 60 minuty – 1 zł, druga godzina – 3 zł, każda kolejna godzina – 5 zł

Opłata inicjalna, będąca równocześnie pierwszą wpłatą na poczet wypożyczeń wynosi 10 zł.

  • Co zrobić, kiedy na stacji nie ma wolnego stojaka do wstawienia roweru?

W takim przypadku należy przypiąć rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasować cyfry. Następnie nacisnąć „Zwrot” na terminalu i postępować według instrukcji na wyświetlaczu lub zadzwonić na infolinię.

  • Jak doładować swoje konto RGwGJK?

Po zalogowaniu się do swojego profilu na www.rowerjuchnowiec.pl w zakładce „Sposób płatności” przejdź do szybkiej płatności wybierając daną kwotę lub wybierz z rozwijanej listy bank, z którego chcesz dokonać płatności, skopiuj dane do przelewu, jakie pojawią się w ramce na koncie w Nextbike i przejdź bezpośrednio do strony banku, by wykonać przelew.

  • Jak doładować swoje konto kartą płatniczą?

Jeśli podczas rejestracji wybrałeś płatność kartą płatniczą z opłata za każdą jazdę rowerem RGwGJK będzie pobierana z niej automatycznie.

  • Czy mogę zmienić wybraną przy rejestracji formę płatności? Jak to zrobić?

W każdej chwili możesz zmienić wybraną formę płatności. Wystarczy, że zalogujesz się na www.rowerjuchnowiec.pl i w ustawieniach zakładki „Moje konto” dokonasz zmian.

  • Co zrobić, jeśli system RGwGJK naliczył mi nieodpowiednią opłatę?

Przede wszystkim nie należy się denerwować. Jeśli kwota, jaką system naliczył Ci za korzystanie z RGwGJK, nie jest adekwatna do stanu faktycznego – po prostu złóż reklamację, wysyłając wiadomość na adres bok@rowerjuchnowiec.pl. Na jej rozpatrzenie mamy maksymalnie 14 dni, ale postaramy się odpowiedzieć tak szybko, jak będzie to możliwe. Jeśli po weryfikacji okaże się, że system popełnił błąd, zwrócimy Ci całą nieodpowiednio naliczoną sumę.

  • Ile rowerów mogę wypożyczyć?

Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia, dlatego nie musisz oddawać wszystkich w tym samym momencie.

  • Co zrobić, kiedy w trakcie wypożyczenia roweru chcę się gdzieś zatrzymać – np. zrobić zakupy?

W takim przypadku, rower należy przypiąć za pomocą linki szyfrowej do stałego elementy przestrzeni (np. słup, lampa) w bezpiecznym, nie odosobnionym miejscu. 4-cyfrowy kod do zamka otrzymuje się w momencie wypożyczenia.

  • Co zrobić, jeśli mam problem z wypożyczeniem lub zwrotem roweru przy terminalu?

W przypadku problemów z przeprowadzeniem dowolnej operacji przy terminalu RGwGJK, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Będziesz mógł szybko i sprawnie przeprowadzić wybraną operację. Jesteśmy do Twojej dyspozycji pod numerem telefonu +48 85 871 01 01 od poniedziałku do piątku w godzinach: 6.00 –  22.00, w weekendy i święta: 7.00 – 19.00.

  • Czy do roweru RGwGJK mogę doczepić fotelik dziecięcy?

Rowery RGwGJK nie są przystosowane do montowania foteli dziecięcych, ani do przewożenia pasażerów.

  • Jak włączyć lampę roweru RGwGJK?

Lampa w rowerach RGwGJK uruchamia się automatycznie po wprowadzeniu roweru w ruch. Wystarczy zatem, że zaczniesz pedałować, a lampa oświetli Ci drogę.

  • Co zrobić, jeśli wypożyczony rower został skradziony?

W przypadku kradzieży roweru dokonanej podczas  użytkowania, wypożyczający musi jak najszybciej powiadomić o tym Biuro Obsługi Klienta oraz niezwłocznie zgłosić kradzież w najbliższej jednostce Policji.

  • Czy zarejestrowany w systemie RGwGJK mogę korzystać z rowerów w innych miastach?

Tak – rejestracja w systemie RGwGJK umożliwia korzystanie z rowerów miejskich w systemach, których operatorem jest Nextbike w Polsce i na całym świecie, według cennika obowiązującego w danym mieście.

  • Jak identyfikować się przy wypożyczeniu za pomocą karty zbliżeniowej zamiast numeru telefonu i PIN-u?

Dla uproszczenia i ułatwienia procesu wynajmowania rowerów, identyfikacji można dokonać za pomocą każdego urządzenia, które posiada funkcję bezdotykowego identyfikatora – np. karty miejskiej Elektronicznej Legitymacji Studenckiej. Wystarczy przy pierwszym lub każdym kolejnym wypożyczeniu podać w terminalu swój numer telefonu i PIN, a następnie przyłożyć kartę do czytnika. Przy kolejnym wypożyczeniu można już identyfikować się przy terminalu za pomocą tej karty. Jeżeli chcesz logować się wyłącznie za pomocą karty, bez podania PIN-u – odznacz opcję „Przy każdym wypożyczeniu i zwrocie ze względu na bezpieczeństwo proszę pytać mnie o mój PIN” w zakładce „Hasło” na swoim koncie.

  • Czy można wypożyczać rowery za pomocą aplikacji Nextbike’a?

Taka możliwość istnieje wyłącznie w przypadku rowerów zabezpieczonych zamkiem szyfrowym.

  • Jak długo muszę czekać, żeby mój przelew został zaksięgowany?

Wszystko zależy od godzin księgowania przelewów w banku, z którego korzystasz. Informację o tym znajdziesz w dokumencie „Godziny księgowania przelewów”, który znajduje się na podstronie RGwGJK z regulaminami: rowerjuchnowiec.pl/regulamin

  • Po jakim czasie od zakończenia jazdy i zwrócenia roweru do stacji można ponownie w tej samej stacji wypożyczyć rower?

Inny rower możesz wypożyczyć od razu. Jeśli jednak chcesz wypożyczyć ten sam rower – odczekaj 3 minuty.

  • Mam problem z wypożyczeniem – po podaniu numeru telefonu i PIN-u jestem proszony o podanie numeru karty kredytowej tak, jakbym miał rejestrować się od początku. Co zrobić?

Normalnie w trakcie identyfikacji nie powinna pojawić się prośba o numer karty kredytowej. Taka sytuacja może się zdarzyć, gdy np. podasz błędny numer telefonu. Najlepiej od razu zadzwonić do Biura Obsługi Klienta, gdzie nasz konsultant postara się od razu zidentyfikować i rozwiązać problem.

  • Na stacji nie ma żadnego roweru – dlaczego?

Zespoły relokacyjne RGwGJK przewożą rowery 24 godziny na dobę, żeby na bieżąco uzupełniać braki na stacjach, ale nie jesteśmy w stanie zagwarantować, zwłaszcza w szczycie, że rower zawsze będzie dostępny na każdej stacji. Mamy ok. 3 tysiące wypożyczeń dziennie, kilkanaście tysięcy użytkowników i 300 rowerów, więc pusta stacja może się zdarzyć. Co oczywiście nie znaczy, że pracownicy RGwGJK nie będą się starać, żeby tak nie było.

  • Czy będą powstawać kolejne stacje?

Z naszej strony możemy zadeklarować, że operator RGwGJK-a będzie starać się rozwijać system o stacje sponsorskie/patronackie stawiane we współpracy z firmami z Białegostoku. Podobne rozwiązania funkcjonują w innych miastach, gdzie funkcjonują systemy obsługiwane przez Nextbike Polska.

  • Czy mogę zrobić przerwę w przejażdżce i zostawić rower na kilka minut?

Oczywiście, jednak najważniejszy w tym przypadku jest zdrowy rozsądek. Nie zostawiajmy RGwGJK w miejscach odosobnionych czy „ryzykownych” i przypinajmy je odpowiednio linką z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów, a na pewno nic się nie stanie. Uspakajamy też, że inna osoba nie będzie mogła takiego roweru – przypiętego na chwilę, w trakcie podróży, na zamek szyfrowy – wypożyczyć za pomocą aplikacji mobilnej ani QR kodu, ponieważ w systemie rower będzie widniał jako wypożyczony.

Masz pytania? Nietypowa sytuacja?

Nasi konsultanci i konsultantki chętnie pomogą!

+48 85 871 01 01

bok@rowerjuchnowiec.pl

Jesteśmy dostępni:
Całodobowo
Poza sezonem: od poniedziałku do piątku w godzinach: 10.00-12.00

Pogoda w Juchnowcu

dziś, środa, 16 sierpnia 2017
14°
Pogodnie Ciśnienie 1014.24 hPa, Wiatr 1.21 km/h
jutro
27°
pojutrze
30°
za 2 dni
31°